Janna logo png
cropped-Janna-logo-png.png

اقامتگاه بومگردی جانا

اقامتگاه بوم گردی جنگلی شمال

مازنـــدران در تنکابـــن دوهــزار

اقامتگاه بوم گردی رشت : شهرستان رشت به دلیل جمعیت زیاد و اینکه مرکز تجمع گیلکی هاست پرجمعیت ترین  شهر شمالی به حساب می آید. این شهر بسیار زیبا پر است از جاذبه و دانستنی های بی نظیر است به همین علت مسئولان را به این وا داشت که در جهت اشتغال زایی و جذب توریست و رفاه حال مسافرین دست به کار شوند از اینرو اقامتگاه های بوم گردی رشت تاسیس شد.

اقامتگاه بوم گردی رشت یا بهتر بگیم اقامتگاه بوم گردی از چه رویی تاسیس شد؟

بوم گردی یا اکوتوریسم در تعریف خلاصه یعنی احترام به طبیعت ، احترام به فرهنگ­ گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند. یکی از مهمترین نتایج این نگرش به گردشگری و طبیعت گردی ، ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب در آمد برای آنان است ؛ که از این طریق ساکنین منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است می شوند.

یکی دیگر از ویژگی های اقامتگاه بوم گردی رشت با هتل ها در این است که دیگر خبری از رستوران و فست فود نیست. شما در طول اقامت بهترین فرصت را دارید که به سر سفرهای محلی رفته از پذیرایی با غذا های محلی در محیطی کامل جذاب از سفر خود لذت ببرید.

رشت در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد و دارای چه اقلیمی است ؟

شهر رشت در مرکز جلگه گیلان ، در محدوده بین ۴۹ درجه و ۳۵ دقیقه و ۴۵ ثانیه طول شرقى و ۳۷ درجه و ۱۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه عرض شمالى واقع شده است. آب و هواي رشت معتدل و مرطوب است. میانگین سالانه بارندگی در این شهر ۱۳۵۹ میلیمتر می باشد.

میانگین سالانه دماي هوا ۹/۱۵ درجه سانتیگراد است. میانگین سالانه رطوبت نسبی هوا در رشت ۹.۸۱ درصد می باشد.  در رشت از ۳۶۵ روز سال به طور میانگین ۱۶۷ روز تمام ابري ، ۱۰۴ روز نیمهابري و ۹۴ روز صاف می باشد. مجموع ساعات آفتابی سالانه در رشت ۱۶۲۱ ساعت می باشد.

رشت دارای مناظر و طبیعت بکر زیبایی می باشد و تاریخ کهنی که در این ناحیه وجود دارد می تواند برای شما سفری خاطره انگیز را رقم یزند.

البته شما مسافرین گرامی با اقامت در اقامتگاه بوم گردی رشت علاوه بر اقامت در محیطی بکر و طبیعی در کنار آب و هوای زیبای آن مسافرتی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید.

بهتر است قبل از اینکه بخواهید سفر خود را آغاز کنید ابتدا از طریق اینترنت و یا با راهنمایی گرفتن از افراد متخصص در این زمینه سفر خود را برنامه ریزی کنید.

معروف ترین غذا های رشت

ذائقه غذایی معمولا در همه شهرها متفاوت است ، و معمولا در منوی غذای اقامتگاه بوم گردی رشت غذاهای مخصوص رشت مثل : کال کباب ، انواع ماهی ، کویی خوروش ، تورش تره ، اناربیج ، واویشکا ، باقلا قاتق ، سیر قلیه ، اشپل کوکو ، شامی رشتی ، کشک بادمجان ، اشپل دودی و یک عالمه غذای خوشمزه دیگر برای پذیرایی از مسافرین تدارک می بینند.

سوغاتی های رشت

جدا از بحث اقامتگاه بوم گردی رشت که درباره آن صحبت کردیم حال چنتا از سوغات های این شهر را برایتان مثال می زنیم. بسیاری از تولیدات غذایی این شهر، به عنوان سوغاتی خریداری می شوند. انواع و اقسام ترشی ها ، ماهی شور ، شیرینی های مختلف و متنوع محلی توسط گردشگران رشت خریداری می شوند.

محصولات مختلف که از حصیر ساخته می شوند ، کلوچه های سنتی ، صنایع دستی ساخته شده از چوب و بسیاری از وسایل دیگر، سوغات این شهر به شمار می آیند که معمولا توریست ها و مسافر ها در قالب سوغاتی خریداری می کنند.

به این اقامتگاه امتیاز دهید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزر و آنلاین