Janna logo png
cropped-Janna-logo-png.png

اقامتگاه بومگردی جانا

اقامتگاه بوم گردی جنگلی شمال

مازنـــدران در تنکابـــن دوهــزار

سرگرمیهای منطقه دوهزار و سه هزار ,تنکابن

کوهنوردی

فرقی ندارد کوهنورد حرفه ای باشید یا تنها به کوهنوردی علاقه مند باشید. منطقه دوهزار و سه هزار بستری مناسب برای علاقه مندان به کوهنوردی –در هر سطحی- فراهم میکند. ارتفاعات زیبای محدودهء تنکابن و اتصال استان مازندران به استان قزوین که توسط رشته کوه البرز غربی شکل گرفته است، گزینه های متعدد صعود را در اختیار کوهنوردان عزیز قرار میدهد.

پرش با پاراگلایدر

اگر به پرش با پاراگلایدر علاقه دارید، حضور در منطقه دوهزار فرصتی ایجاد میکند که به فعالیت مورد علاقه تان بپردازید و در سایت مشخص، همراه با مربیان حرفه ای پرش در دل طبیعت زیبای تنکابن را تجربه کنید. 

کمپ در طبیعت و پیک نیک

کمپ در طبیعت و پیک نیک

تفریحگاههای طبیعی در اطراف محدودهء دوهزار و سه هزار، بهترین گزینه برای کسانی ست که به اقامت و یا پیک نیک در قلب طبیعت بکر علاقه دارند. دشت دریا سر، ییلاق نوشا، جنگلهای دوهزار و سه هزار، با رودهای خروشان و چشمه های جوشان بهترین مکان برای سپری کردن زمان در فضای آزاد هستند. 

دوهزار چشمه های آبگرم طبی

چشمه های آبگرم طبی

یکی از هیجان انگیز ترین جاذبه های گردشگری این منطقه، وجود چشمه های متعدد آبگرم معدنی با خواص مختلف طبی است. اگر به خواص درمانی شگفت انگیز این چشمه ها نیاز دارید و یا تنها قصد دارید جسم و جان خود را به کمک این معجزه طبیعی پاکسازی کنید، با اقامت درمنطقه دوهزار و سه هزار – و با کمی رانندگی تا منطقه رامسر و سادات شهر-  میتوانید از انواع مختلف چشمه های آبگرم معدنی بهره مند بشوید. این آبگرم ها خواص زیادی دارند، درمان دردهای مفصلی و عضلانی، درد آرتروز و رماتیسم، درمان امراض پوستی، تسکین ناراحتیهای اعصاب و…از این جمله اند. 

خوراکیها و محصولات طبیعی منطقه

چنانچه طرفدار غذاهای محلی و جشن رنگارنگ طعم غذاهای شمالی هستید، منطقه دوهزار و سه هزار سفرهء گسترده ای در برابرتان خواهد چید. جالب توجه است که تنکابن، با قرار گرفتن در مرز استانهای گیلان و مازندران، فرهنگ و زبان منحصر بفرد خود را دارد؛ مردم این منطقه خود را “گیلماز” خطاب میکنند، که ترکیبی از “گیلانی و مازندرانی” است. همین خاصیت در سفره غذایی مردم نیز قابل مشاهده است. غذاهای این منطقه ترکیبی ست از غذاهای گیلانی و مازندرانی، و بدون اغراق، بهترین منوی غذایی شمال ایران را در این منطقه میابید. 

جالب است بدانید غنی بودن خاک این منطقه، محصولات باغی و کشاورزی متعددی به عمل می آورد. بسته به فصلی که سفر میکنید، پایتخت مرکبات ایران –تنکابن- انواع گونه های مختلف مرکبات را به شما ارائه میدهد. به علاوه، در منطقه دو هزار و سه هزار محصولات ارگانیک مانند فندق، لوبیا، سبزی های محلی، صیفی جات، و…توسط افراد بومی کشت شده و به فروش میرسد. 

پرورش ماهی 

در محدوده دوهزار و سه هزار، به دلیل فراوانی رودخانه ها و چشمه ها، و همچنین کیفیت بالای آب منطقه، مزارع پرورش ماهی متعددی وجود دارد. پرورش انواع گونه های ماهی قزل آلا و سالمون در مقیاس کلان انجام میشود. شما میتوانید با مراجعه به این مزارع ماهی تازه و زنده را خریداری کنید، جالب اینکه در بسیاری از مراکز پرورش ماهی این امکان وجود دارد که ماهی مورد علاقه خود را همراه با برنج محلی و مخلفات بومی به شکل کبابی یا سرخ شده نوش جان فرمایید. 

رزر و آنلاین