Janna logo png
cropped-Janna-logo-png.png

اقامتگاه بومگردی جانا

اقامتگاه بوم گردی جنگلی شمال

مازنـــدران در تنکابـــن دوهــزار

آیا سفر می تواند روشی را که مغز شما کار      می کند تغییر دهد؟

اکثر مردم جهان تمایل زیادی به کاوش در عمیق ترین مناطق جهان دارند. متأسفانه ، بسیاری از مردم به دلیل محدودیت های مالی یا به دلیل اینکه فکر میکنند این کار” اتلاف وقت است” قادر به انجام این کار نیستند. با این حال ، واقعیت این است که سفر می تواند تأثیر شگرفی در زندگی شما داشته باشد. حتی علم نیز این مسئله را ثابت کرده است!

استرس بوستر

همه ما می دانیم که هوای تازه می تواند شما را از نظر جسمی سالم تر کند ، اما در مورد سلامتی روانی شما چطور؟ سلامت روانشناختی جمعی ما به دلیل افزایش کلی شهرنشینی ، شروع به زوال می کند که منجر به استرس و افسردگی شدید می شود. به گفته کارشناسان ، بهترین راه برای مقابله با این مشکل استراحت دادن به قسمت هایی از مغز است که باعث ایجاد این بیماری های روانی می شود. بنابراین روانپزشکان چندین دارو را توصیه می کنند که به ما کمک می کند مغز خود را به اصطلاح  خاموش کنیم.

مسئله این است که شما به این داروها احتیاج ندارید ، زیرا برای رسیدن به این هدف روش بسیار ساده تر و طبیعی تری وجود دارد.

دانشمندان گروهی از افراد را مطالعه کردند که به آنها دستور داده شد 90 دقیقه در جنگل قدم بزنند. در همین مدت زمان کوتاه ، فعالیت در ناحیه مغز که بیماریهای روانی را کنترل می کند و مشکلات ناشی از استرس را کاهش می دهد ، به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اگر فقط 90 دقیقه می تواند چنین نتایج مثبتی داشته باشد ، تصور کنید که چندین روز در مناطق دورافتاده جهان چه تاثیری می تواند بر ذهن و مغز شما داشته باشد!

خلاقیت

از گروهی از داوطلبان خواسته شد که چند روز را دور از جنگل های بتونی شهری  بگذرانند و تمام وسایل الکترونیکی خوذ را خاموش کنند. در حالی که در آنجا سکونت داشتند ، دانشمندان آزمایشات متعددی را انجام دادند که به تفکر خلاق پرداخته است. همچنین به آنها وظایف پیچیده ای داده شد تا در آن شرایط تکمیل کنند.

و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد ؟ سطح مهارت خلاقانه و حل مسئله آنها 50٪ افزایش یافته بود! بنابراین ، اگر می خواهید برای نوشتن کتاب تمرکز کنید یا از پس مشکلی حرفه ای بر بیایید ، کافی است چند روز از زندگی شهری فاصله بگیرید. شما شانس بسیار بهتری برای یافتن راه حل های بیشتر و سناریوهای خلاقانه تر از طریق این راه دارید!

دلیل این امر این است که خلاقیت مستقیماً با نوروپلاستی مغز مرتبط است ، یعنی توانایی مغز شما در انطباق با موقعیت های جدید و ورودی های حسی. آدام گالینسکی ، استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا و نویسنده مطالعات متعدد در مورد ارتباط خلاقیت و مسافرت بین المللی می گوید: “تجربیات خارجی باعث افزایش انعطاف پذیری شناختی و عمق و ادغام فکر ، توانایی ایجاد روابط عمیق بین اشکال مختلف می شود.”

این بدان معناست که شما واقعاً مجبور نیستید پول زیادی را برای سفر به مقصد توریستی گران بپردازید. این ترفند شما را وادار می کند تا در فرهنگ دیگری شکوفا شوید ، حتی اگر این به معنای مسافرت  به یک محله جدید در نزدیکی شما باشد.

تقویت خود

سفر همچنین به شما کمک می کند شخصیت خود را در طولانی مدت بسازید. مری هلن ایمموردینو یانگ ، استادیار آموزش و روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گوید ، تجربیات متقابل فرهنگی این توانایی را دارد که احساس را در فرد تقویت کند. وی گفت: “آنچه اکنون تحقیقات روانشناسی زیادی نشان داده است این است که توانایی تعامل با افراد با پیشینه های مختلف نسبت به خودتان ، و توانایی خارج شدن از منطقه آسایش اجتماعی خود ، به شما کمک می کند تا یک حس قوی و مجذوب از خود ایجاد کنید. 

افزایش ذهنیت و هوش

یک مطالعه در  ژورنال شخصیت و روانشناسی اجتماعی  نشان داد دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند نسبت به دانشجویانی که برای تمام دوران تحصیل خود در دانشگاه داخل کشور می ماند ، نسبت به تجربیات جدید در زندگی روزمره خود بازتر هستند. آنها همچنین فروتن تربودند و 20٪ بیشتر از کسانی که مسافرت نکرده بودند مسئولیت پذیر بودند.

وادار کردن خود را برای تطبیق در یک محیط خارجی با یادگیری زبان دوم منجر به افزایش سن در ضریب هوشی شما می شود. یادگیری یک زبان دیگر به عضلات مغز شما کمک می کند تا قوی تر شوند و اتصالات عصبی جدیدی را در مغز تشکیل دهند. اصولاً مسافرت به معنای واقعی کلمه می تواند مغز شما را سریعتر و قوی تر کند!

ایمان به انسانیت

سفر شما را از منطقه راحتی خود بیرون می کشد و شما را مجبور می کند تا با افرادی که پیشینه فرهنگی و تاریخی متفاوتی دارند تعامل برقرار کنید. با انجام این کار ، کمتر متعصبانه برخورد می کنید و اعتماد بیشتری  به سایر افراد می کنید.

اکنون که از همه مزایای به دست آوردن تجربیات جدید به دور از راحتی های خانه خود اطلاع دارید ، منتظر چه چیزی هستید؟ کیف را بگیرید و به بیرون بروید تا جاده های بیشتری را طی کنید!

به این اقامتگاه امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزر و آنلاین