Janna logo png
cropped-Janna-logo-png.png

اقامتگاه بومگردی جانا

اقامتگاه بوم گردی جنگلی شمال

مازنـــدران در تنکابـــن دوهــزار

ایران، این فلات کهن، کشوری ست که تاریخی غنی و طبیعتی منحصر بفرد دارد. از لحاظ هنر و معماری،آثار شکوهمند بسیاری در این کشور همچنان پابرجاست. اقلیم ایران گوناگونی شگرفی دارد.
ایران کشوری چهار فصل است. زیبایی و رنگارنگی این فصول، در شمال ایران از دیگر نقاط،دیدنی تر و جذاب تر است.
تنکابن، یا چنانچه اهالی آن را میخوانند، شهسوار، چهارمین شهرستان استان مازندران از حیث مساحت، و پر جمعیت ترین شهر غرب مازندران است. این شهر به دلیل دارا بودن باغ‌های بزرگ مرکبات و تنوع محصولات، به پایتخت مرکبات ایران شهرت یافته است. آب و هوای دلپذیر شهسوار، مدیون جنگلها و کوهستانهای اطراف، و همچنین رودها و آبشارهای خروشان میباشد.

بومگردی دوهزار

چنانچه به دنبال سفری رویایی در مناطق کوهستانی و جنگلی هستید، و یا به اکو توریسم – بومگردی– در مناطق بکر علاقه مند هستید، ارتفاعات دوهزار در تنکابن مقصدی مناسب است.
جاذبه های توریستی بسیاری در این منطقه نهفته است. جنگلهای دوهزار و سه هزاربا چشمه های آبگرم معدنی طبی همچون فلکده، دشت دریاسر، قله سیالان، آبشار تودارک، آبشار فرهادجوی، پارک ملی خشکه داران و…را میتوان در زمره جاذبه های طبیعی توریستی تنکابن نام برد.

 بومگردی دوهزار و سه هزار

جنگلهای دوهزار و سه هزار، در قلب کوهستان البرز، مکانی جادویی برای همزیستی با طبیعت میباشد. رودهای زیبا و خروشان این منطقه از کوههای الموت سرچشمه میگیرند. پوشش گیاهی منطقه بسیار متنوع و انبوه و سرپناهی امن برای انواع پرندگان است. آب و هوای پاک و خنک ییلاقی این منطقه دلیل اصلی رطوبت کم جنگلهای این ناحیه میباشد.
تنکابن همیشه شما را با محصولات کشاورزی و بومی در تمام فصول شگفت زده میکند. انواع و اقسام مرکبات، خرمالو، برنج، چای، فندق، لوبیا و…همه و همه در خاک پر برکت این ناحیه میروید.

مردمان پر عشق منطقه، محصولات خانگی خود را همچون انواع مربا، ترشی، نانهای محلی، سبزیهای خانگی، و انواع میوه ها و صیفیجات که در باغچه خانه ها پرورش یافته اند در کوچه ها و بازارهای شهر ارائه میدهند. شیطان بازار و خیابانهای اطراف آن بهترین جا برای تهیه محصولات خانگی و محلی میباشد. بازار ماهی فروشهای تنکابن در نزدیکی پل جانبازان، محلی ست که در آن میتوان انواع مختلف ماهیهای دریایی و رودخانه ای را که صیادان به صورت روزانه صید کرده اند، خریداری کرد.
در روزهای دوشنبه و سه شنبه بازارهای سنتی در خرم آباد و شهر تنکابن دایر میگردد.
در مناطق دوهزار و سه هزار، به دلیل کیفیت آب و متعادل بودن هوا، مزارع پرورش ماهی قزل آلا و سالمون وجود دارد.

به این اقامتگاه امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزر و آنلاین