Janna logo png
cropped-Janna-logo-png.png

اقامتگاه بومگردی جانا

اقامتگاه بوم گردی جنگلی شمال

مازنـــدران در تنکابـــن دوهــزار

آب گرم فلکده یکی از معروفترین چشمه های ابگرم در اطراف منطقه دو هزار و سه هزار در شهرستان تنکابن است.

منطقه دو هزار و سه هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران می باشند که هرساله گردشگران زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند. منطقه دوهزار و سه هزار از توابع شهرستان تنکابن در استان مازندران هستند که در این مناطق چشمه های آب گرم بسیاری وجود دارد که هم به عنوان مکان های زیبا و دیدنی تنکابن بوده و هم با خواص درمانی که دارند هر ساله افراد بسیاری را به این منطقه جذب می کنند.

آب گرم فلکده

چشمه های آب گرم


چشمه های آب گرم مکانی هستند که به صورت مداوم آب گرم یا داغ از زمین آنها خارج می ‌شود و از آنجایی که شامل مواد حل شده معدنی در آب می باشند لذا دارای خواص درمانی اند. در اطراف جنگل های دو هزار و سه هزار چشمه آب گرم های متعددی وجود دارد که یکی از معروفترین آنها چشمه آب گرم فلکده نام دارد.

آب گرم فلکده


همان طور که گفته شد یکی از آب گرم های معروف در اطراف جنگل دوهزار، چشمه آب گرم فلکده می باشد. آب گرم فلکده در دل جنگل های دوهزار واقع شده که از مقاصد گردشگری و دیدنی شهرستان تنکابن در نزدیکی روستای فلکده می باشد، این منطقه در فاصله ۳۳ کیلومتری شهر تنکابن و در کنار رودخانه لیره سر است.

روستای فلکده


روستای فلکده یک روستای بسیار زیبا و خوش آب و هوا در منطقه لیره سر قرار است که مسیر آن از سه راهی خرم ‌آباد در داخل شهر تنکابن می باشد و با توجه به اینکه این روستا در نزدیکی جنگل‌ های دوهزار است، یکی از بهترین و جذاب ترین مناظر روستایی برای گردشگران می باشد.


به منظور رسیدن به این منطقه ی زیبا و بکر، باید از شهر تنکابن به سمت خرم آباد رفته تا به قلعه گردن و به جاده دو هزار برسید. این جاده را به سمت جنوب ادامه داده تا به دو راهی جاده سه هزار، روستای لیره سر برسید که این روستا در فاصله ی حدود ۷ کیلومتری شمال روستای فلکده قرار دارد.


فلکده، یک بهشت بسیار زیبا در دل جنگل های دوهزار تنکابن است که آب تنی کردن در آن، در دل زیبایی وصف ناپذیر اطرافش، خاطره ای به یاد ماندنی برایتان به ارمغان می آورد.


همانطور که گفته شد آب گرم فلکده در فاصله ی سی و سه کیلومتری شهر تنکابن قرار دارد و درجه حرارت آن بین 20 تا 40 درجه سانتیگراد بوده و از مهم ‌ترین مزایای آب گرم فلکده عدم وجود گوگرد در آن می باشد.

بنابراین هیچ گونه بوی بدی ندارد و بدین ترتیب می‌توان از آب این چشمه به ‌راحتی برای شنا و آشامیدن استفاده کرد، هم چنین علاوه بر این کاربردها، خاصیت درمانی نیز دارد و در درمان برخی از بیماری ‌ها مانند دردهای مفصلی، دردهای روماتیسمی و همچنین برای افراد مسن، موثر می باشد.

قابل ذکر است که حوضچه ی این چشمه حدوداً یک متر عمق دارد.
اگر قصد سفر به این منطقه ی زیبا و اقامت چند روزه در آنجا را دارید پیشنهاد ما به شما اقامتگاه بوم گردی جانا می باشد. این اقامتگاه در ابتدای جاده دو هزار واقع شده و فاصله آن تا آبگرم فلکده حدود 14.6 کیلومتر (41 دقیقه) می باشد.

در اطراف اقامتگاه جانا، مسیرهایی بسیار زیبا و رویایی برای پیاده روی و جنگل نوردی وجود دارد. علاوه بر منطقه ی بسیار زیبای آبگرم فلکده، جاذبه های گردشگری دیگری مانند دشت دریا سر، قله سیالان، تخت سلیمان، ییلاق نوشا نیز در این منطقه وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
گروه اقامتگاه بومگردی جانا با در اختیار قرار دادن اقامتگاه های مورد نظر شما در سرتاسر شهرستان تنکابن، دو هزار و سه هزار سعی دارد تا دلنشین ترین و به یادماندنی ترین اقامت شما را در این شهرستان رقم بزند.

این اقامتگاه با هدف ایجاد اکوتوریسم پایدار با حمایت از اهالی بومی در ارائه محصولات سنتی به مهمانان و مسافرین گرامی بوده و تلاش دارد تا با رعایت پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی اقامت بسیار دلچسب و به یادماندنی را برای شما فراهم می آورد.

به این اقامتگاه امتیاز دهید.
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزر و آنلاین